شاید تا به حال از خودتان پرسیده باشید که جا به جایی و نگهداری از اطلاعات و داده ها توسط چه شرکت یا ابزار هایی انجام می شود؛ در ادامه قرار است به معرفی ابر مخابراتی یا Telco Cloud بپردازیم.

اپراتور های تلفن همراه که به اختصار Telco نام دارند و شرکت های مخابراتی و ارتباط از راه دور، کار های مربوط به جا به جایی و نگهداری از اطلاعات را انجام می دهند.

ابر مخابراتی یا Telco Cloud

حجم داده هایی که در حال تبادل هستند، افزایش پیدا کرده است و همین امر موجب شد تا شرکت های مخابراتی به ابر مخابراتی یا همان Telco Cloud روی بیاورند.

Telco Cloud یک ابر خصوصی است که در شرکت مخابراتی یا همان شرکت هایی که به سرویس دادن اینترنت مشغول هستند، قرار دارد؛ ابر مخابراتی به نوعی از VNF ها میزبانی می کند.

لازم به ذکر است که در اینجا منظور از VNF، مجازی سازی توابع شبکه خواهد بود؛ VNF مخفف شده عبارت Virtualized Network Function است.

VNF باعث می شود که به راحتی ویژگی ها و البته مزیت های Cloud به صورت کامل به ابر مخابراتی یا Telco Cloud انتقال پیدا کند.

ویژگی‌های ابر مخابراتی یا Telco Cloud

اولین ویژگی این ابر خصوصی که موجب محبوبیت آن بین شرکت های مخابراتی و مردم شده است، بی نیاز کردن مشتری از خرید و نگهداری تجهیزات می باشد.

از طرفی دیگر، پشتیبان گیری یا همان بکاپ گرفتن از اطلاعات به صورت مداوم انجام می شود و داده ها از بین نخواهند رفت؛ همین مسئله، موجب بالا رفتن امنیت اطلاعات در ابر های مخابراتی شده است.

برای نصب، راه اندازی و انجام کار های متفرقه در رابطه با Telco Cloud ها، نیازی به حضور متخصصان و افراد فنی نخواهد بود؛ این مسئله باعث می شود که کار های مربوط به راه اندازی و استفاده از ابر مخابراتی سرعت بیشتری پیدا کند.

شما می توانید از ابر مخابراتی در تمام بخش های سازمان به صورت یکپارچه استفاده کنید؛ این مسئله انعطاف پذیری بالای Telco Cloud را نشان می دهد که یکی از نقاط قوت آن است.

خطای انسانی یک سازمان با استفاده از ابر مخابراتی نیز تا حد بسیار زیادی کم خواهد شد زیرا همه اطلاعات در یک فضا ذخیره می شوند و تمام کارمندان هم دسترسی یکسانی به آن خواهند داشت که موجب کم شدن احتمال بروز خطای انسانی خواهد شد.

در آخر نیز از ویژگی های مثبت ابر مخابراتی می توان به آپدیت شدن منظم سرویس اشاره کرد؛ سرویس ابر های مخابراتی به صورت منظم در حال به روز رسانی شدن هستند و شما می توانید از ویژگی های آن استفاده کنید.