کدام چاپگر برای چاپ عکس مناسب است؟

گرفتن عکس و مشاهده آنها در گوشی های هوشمند یا کامپیوتر بهترین راه برای مشاهده خاطرات خوش گذشته است. اما هیچ چیز بهتر از لمس این خاطرات با دستانتان نیست. برای تجربه چنین حس شیرینی، به چاپگر عکس رنگی مناسب نیاز دارید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که کدام چاپگر برای چاپ عکس مناسب است. منتظر بهترین چاپگرهای عکس موجود در بازار در سال 2022 باشید.

آیا چاپگر جوهرافشان یا لیزری برای چاپ عکس بهتر است؟

مقایسه عملکرد چاپگرهای جوهرافشان و لیزری برای چاپ عکس

عملکرد چاپگرهای جوهر افشان و لیزری در چاپ عکس یکی از دغدغه های اصلی خریداران قبل از خرید چاپگر است. اولین و مهمترین سوالی که قبل از خرید چاپگر باید به آن پاسخ دهید این است: آیا به دنبال چاپگر خاصی برای چاپ عکس هستید یا دستگاهی می خواهید که همه کاره باشد و بتوان از آن برای چاپ عکس های دیجیتال خود نیز استفاده کرد؟

پاسخ روشن به این سوال به شما کمک می کند بهترین گزینه را انتخاب کنید و در هزینه خود صرفه جویی کنید. اما اگر بخواهیم چاپگرهای لیزری و جوهرافشان را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم که چاپگرهای جوهرافشان گزینه بهتری برای چاپ عکس هستند، البته به شرط جوهر و پودر مناسب برای چاپ عکس. اما اگر می خواهید اسناد اداری را به صورت رنگی با سرعت و دقت بالا چاپ کنید، ما پرینترهای لیزری رنگی اچ پی را به شما پیشنهاد می کنیم.

عکس های چاپ شده توسط پرینترهای جوهرافشان کیفیت بالاتری نسبت به عکس های چاپ شده توسط پرینترهای لیزری دارند که مربوط به جوهر استفاده شده در دستگاه ها می باشد. البته باید این را هم بدانید که پرینترهایی که با کارتریج های رنگدانه کار می کنند نیز به نوبه خود عملکرد بهتری نسبت به چاپگرهایی دارند که کارتریج آنها بر اساس جوهر رنگی است.

رابطه بین کیفیت عکس و کاغذ چاپگر بهترین کاغذ برای چاپ عکس چیست؟

نوع و کیفیت کاغذ استفاده شده در چاپگر بر کیفیت تصویر چاپ شده تاثیر زیادی دارد. نوع کاغذی که انتخاب می کنید نیز بسته به نحوه استفاده از عکس ها و انتظار شما از کیفیت آنها متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال: اگر می خواهید یک عکس را قاب کنید، استفاده از کاغذ گلاسه انتخاب خوبی نیست. چون عکس براق پشت قاب شیشه ای خوب کار نمی کند.

بهترین کاغذ برای چاپ عکس

کاغذهای گلاسه اولترا، درجه یک و حرفه ای بهترین کاغذهای ممکن برای چاپ عکس هستند و کیفیت عکس های چاپ شده روی آن ها بسیار بالاست. با این حال، اگر به دنبال کیفیت بسیار بالا برای عکس های خود نیستید، کاغذهای گلاسه استاندارد انتخاب بسیار خوبی برای شما هستند.

بهترین چاپگرهای عکس خانگی و حرفه ای کدامند؟

اچ پی و کانن دو نمونه از برندهای جهانی در صنعت تولید چاپگر هستند که محصولات باکیفیت را به بازار جهانی ارسال می کنند. نمونه هایی از برخی از بهترین عکس های با کیفیت موجود از این دو شرکت محبوب عبارتند از:

چاپگر جوهرافشان حرفه ای Canon photoPROGRAF PRO-1000

چاپگر Canon imagePROGRAF PRO-1000

Canon imagePROGRAF PRO-1000 یکی از پرینترهای جوهرافشان حرفه ای برای چاپ عکس است. کیفیت چاپ این دستگاه 1200*2400 dpi می باشد و همچنین از فناوری چاپ FINE Canon بهره می برد. این چاپگر تک کاره مجهز به کارتریج Canon PFI-1000 با ظرفیت 80 میلیون است و از طریق وای فای به شبکه متصل می شود.

چاپگر عکس جوهر افشان HP ENVY 6055

چاپگر عکس جوهرافشان HP ENVY 6055

اگر به دنبال یک چاپگر خوب هستید که قیمت مناسب در کنار کیفیت بالا داشته باشد، چاپگر HP ENVY 6055 یک انتخاب ایده آل برای شماست. این دستگاه یک چاپگر خانگی مناسب برای چاپ عکس است و در میان پرینترهای جوهرافشان محبوب بازار قرار دارد. وضوح چاپ رنگی این دستگاه 1200*4800 dpi و چاپ سیاه و سفید آن نیز 1200*1200 dpi می باشد.

چاپگر جوهرافشان همه کاره Canon PIXMA TS8320

چاپگر جوهر افشان همه کاره Canon PIXMA TS8320

چاپگر جوهرافشان همه کاره Canon PIXMA TS8320 یک چاپگر چندکاره است که با آن می توانید عکس هایی با کیفیت بالا چاپ کنید. این دستگاه 100 برگ کاغذ را در خود جای می دهد و به راحتی می توانید کاغذ را در چاپگر قرار دهید.

علاوه بر کیفیت چاپ بالا، پانل کنترل لمسی چاپگر یکپارچه Canon PIXMA TS8320 تجربه کاربری بسیار دلپذیری را به شما ارائه می دهد. از دیگر مزایای این چاپگر محبوب می توان به امکان چاپ دوبل و امکان ارسال دستورات از طریق الکسا یا دستیار گوگل اشاره کرد.

HP Color LaserJet Pro M454dw lita leysiprentari

چاپگر لیزری HP Color LaserJet Pro M454dw

چاپگر تک کاره رنگی HP Color LaserJet Pro M454dw یکی دیگر از چاپگرهای عکس راحت است که دارای اتصال Wi-Fi نیز می باشد. سایز چاپ این پرینتر لیزری A4 می باشد و امکان پرینت دوتایی از مهمترین مزیت های این دستگاه می باشد.

8- در مرحله آخر موفقیت جستجوی شما اعلام می شود. می‌توانید چاپگر Canon خود را با کلیک کردن روی «تنظیم صفحه آزمایشی» آزمایش کنید. همچنین می توانید چاپگر خود را در پوشه "درایورها و چاپگرها" پیدا کنید.

یک صفحه آزمایشی چاپ کنید

چاپگر Canon را روی ویندوز 10 با سی دی نصب کنید

با پیروی از همان مراحلی که برای نصب چاپگر کانن در ویندوز 7 استفاده می شود، با ویندوز 10 نیز کار می کنیم. ما سی دی را در دستگاه قرار می دهیم تا درایورها به طور خودکار نصب شوند. با این حال، به دلیل تفاوت بین ویندوز 10 و ویندوز 7، برای افزودن چاپگر به ویندوز 10 مراحل زیر را دنبال کنید:

1- از منوی «شروع» گزینه «تنظیمات» را انتخاب کرده و وارد «ابزار» شوید.

تنظیمات ویندوز 10

2- برای یافتن چاپگر مورد نظر بر روی «افزودن چاپگر یا اسکنر» کلیک کنید.

یک چاپگر یا اسکنر به ویندوز 10 اضافه کنید

3- اگر چاپگر مورد نظر را پیدا کردید، گزینه «افزودن دستگاه» را کلیک کنید.

اضافه کردن چاپگر به ویندوز 10

4- در صورت پیدا نشدن دستگاه، عبارت "چاپگر مورد نظر من در لیست نیست" ظاهر می شود. برای نصب دستی چاپگر Canon مورد نظر روی آن کلیک کنید.

هیچ چاپگری در لیست وجود ندارد

5- صفحه "Find Printer with other options" را مشاهده می کنید.

اولین گزینه نصب درایورهای مدل های بسیار قدیمی است که برای یافتن آنها به پشتیبانی سازنده نیاز دارید.

گزینه دیگر این است که چاپگرها را با استفاده از نام آنها پیدا کنید.

در گزینه سوم، برای افزودن چاپگر به «IP» نیاز است.

اگر می خواهید چاپگر را از طریق شبکه های "Wireless" و "Bluetooth" متصل کنید، این گزینه را علامت بزنید.

اگر می خواهید چاپگر خود را به صورت "محلی" روی رایانه نصب کنید، باید گزینه بعدی "افزودن چاپگر محلی" را انتخاب کنید.

روی "Next" کلیک کنید و ادامه دهید. بقیه مراحل دقیقاً مشابه مراحلی است که در ویندوز 7 توضیح دادیم. برای یافتن چاپگر خود در "Devices" مراحل مشابه را دنبال کنید.

نصب پرینتر کانن در ویندوز 7 و 10 بدون سی دی

اگر به دلایلی سی دی نصب پرینتر کانن خود را ندارید و چاپگر شما به صورت خودکار نصب نمی شود، می توانید به راحتی با مراجعه به سایت پشتیبانی کانن، درایور چاپگر مورد نظر را مطابق با سیستم عامل کامپیوتر خود دانلود کنید.

1- به سایت پشتیبانی کانن مراجعه کنید. در کادر جستجو، پس از وارد کردن مدل چاپگر خود، Drivers & Downloads را باز کنید.

2- در قسمت «انتخاب سیستم عامل» سیستم عامل مناسب ویندوز 7 و 10 را برای رایانه خود انتخاب و دانلود کنید.

3- برای دانلود و شروع مراحل نصب، روی فایل دانلود شده دوبار کلیک کنید.

4- فایل "wizard" چاپگر Canon را بر روی کامپیوتر شما نصب می کند. گزینه "Next" را فشار دهید.

انتخاب چاپگر Canon برای نصب

5- اکنون دو گزینه "Select Device" و "Select Driver" ظاهر می شود. در این مرحله "دستگاه" و "درایور" مورد نظر را انتخاب می کنید.

درایور چاپگر Canon را انتخاب کنید

6- در این مرحله پنجره "Confirm Settings" نمایش داده می شود. بر روی گزینه "شروع" در پایین پنجره کلیک کنید.

تأیید تنظیمات نصب چاپگر Canon

7- با فشردن دکمه "شروع" نصب درایور آغاز می شود.

8- در این مرحله می توانید چاپگر مورد نظر را به عنوان چاپگر پیش فرض انتخاب کنید.

چاپگر پیش فرض را تنظیم کنید

9. در نهایت در حین چاپ صفحه آزمایشی، مطمئن شوید که چاپگر Canon را نصب کرده اید و از برنامه خارج شوید.

آخرین کلمه

امیدواریم راهنمای نصب پرینترهای کانن در ویندوز 7 و 10 ارائه شده در این مقاله به شما کمک کند تا به راحتی این چاپگرها را بر روی سیستم خود نصب کرده و از کار با آنها لذت ببرید. اگر به فکر خرید پرینتر کانن هستید یا می خواهید از قیمت پرینتر کانن مطلع شوید، می توانید از لینک زیر به فروشگاه ما مراجعه کنید. برای انتخاب پرینترهای با کیفیت و کاربردی موجود در بازار می توانید از تجربیات همکاران ما بهره مند شوید.

مطالعه از رفرنس: چه پرینتری برای چاپ عکس مناسب است؟