تقویت هوش مالی کودکان زهرا شیراحمدی یکی از الزامات مهم لازم برای پیشرفت آینده آنهاست. سواد مالی یکی از موضوعاتی است که در مدارس وجود ندارد. حتی بزرگسالان هم نمی دانند هوش مالی چیست و چگونه می توانند از پول استفاده کنند. تفاوت بین برخی از افراد که به راحتی ثروتمند می شوند و برخی از افراد در کسب درآمد مشکل دارند، هوش مالی آنهاست.

آیا پول شما را ثروتمند می کند؟

فقط پول شما را ثروتمند می کند. در اینجا شما همه افرادی هستید که هر روز سر کار می روند، برای پول کار می کنند، پول اضافی به دست می آورند، اما خیلی ثروتمند نیستند و احتمالاً اکثر آنها با هر دلاری که به دست می آورند، بدهکار هستند.

برندگان لاتاری داستان میلیونرهای فوری و بازگشت به فقر را شنیده اید. شما داستان‌هایی را شنیده‌اید که مالکان به دلیل عدم پرداخت، املاک خود را بازپس می‌گیرند و به جای اینکه در این فرآیند ثروتمندتر و از نظر مالی امن‌تر شوند، این مالکان دوباره از خانه‌های خود اخراج می‌شوند. سرشان را در خانه فقیرانه برداشتند.

دلیل اینکه اکثر مردم ثروتمند نمی شوند این است که بخش ناخودآگاه مغز آنها قدرتمندتر از قسمت های دیگر است. به عنوان مثال، مردم می توانند به سرمایه گذاری در املاک نگاه کنند و دقیقا بدانند که با کمک مغز چپ و راست خود چه کاری انجام دهند، اما بخش ناخودآگاه قدرتمند مغز آنها می تواند آن را بگیرد و بگوید، اوه، این ریسک بالایی دارد. اگر پول خود را از دست بدهید چه؟ اگر اشتباه کنید چه؟

ضمیر ناخودآگاه، مغز چپ و راست

در این حالت، احساس ترس باعث می شود که ناخودآگاه با فشارهای سمت چپ و راست مغز مبارزه کند. به بیان ساده، برای بهبود حقوق مالی خود؛ ابتدا لازم است بدانیم که چگونه فعالیت سه قسمت مغز را هماهنگ کنیم تا با یکدیگر تضاد نداشته باشند. برخی افراد معتقدند که برای کسب درآمد به پول نیاز دارند. این باور درست نیست. همیشه باید به خاطر داشته باشید که اگر بتوانید پول سرمایه گذاری شده در طلا را از دست بدهید، می توانید در هر چیزی پول از دست بدهید.

در نهایت این طلا، سهام، زمین، کار سخت یا پول نیست که شما را ثروتمند می کند، این دانش شما از طلا، املاک، کار سخت و خودتان است که شما را ثروتمند می کند. در نهایت، هوش مالی یا بهره هوشی مالی شما را ثروتمند خواهد کرد. پس اگر می خواهید فرزندانتان در آینده ثروتمند و زندگی راحت داشته باشند، باید خودتان دانش مالی کسب کنید و با راهکارهای ارائه شده در مقاله به فرزندان خود آموزش دهید.

کلاس هوش مالی کودکان زهرا شیراحمدی چیست؟

هوش مالی بخشی از هوش شماست که می تواند مشکلات مربوط به امور مالی شما را شناسایی و حل کند. مثال‌های ساده‌ای از مشکلاتی که این هوش می‌تواند حل کند شامل نداشتن درآمد کافی و یافتن راه‌هایی برای ایجاد درآمد بیشتر، بدهی‌های زیاد، نداشتن پول و ندانستن نحوه استفاده از آن است. هوش مالی خود را تقویت کنید و سعی کنید راه های درآمدزایی را بیاموزید.

نمی توان منکر این واقعیت شد که برای رفع نیازهای اولیه زندگی به پول نیاز است و به همین دلیل است که همه افراد جامعه باید دانش مالی و پولی داشته باشند. حقیقت این است که نمی توانم با اطمینان بگویم که برای شاد بودن به پول نیاز دارید، اما اگر صادقانه به آن فکر کنید، اگر پول نداشتید احساس آرامش می کردید؟ اگر همیشه به کمبود پول فکر کنید، دچار اضطراب، استرس و انواع بیماری های جسمی و روحی خواهید شد.

بنابراین با توجه به اهمیت موضوع مالی، باید به دانش مالی خود توجه کنید، این یکی از بهترین راه ها در زمینه مالی است، سعی کنید فرزندان خود را با هر سنی که هستند از نظر مالی درآورید. البته این بدان معنا نیست که شما یک بچه پولدار هستید که فقط برای فکر کردن و صحبت کردن در مورد آن پول دارید، بلکه قصد دارید آنها را طوری تربیت کنید که در آینده از نظر مالی توانمند شوند.

تقویت هوش مالی کودکان هوش مالی پایین

متأسفانه اگر فردی فاقد هوش مالی باشد، بسیاری از مشکلات مالی حل نشده باقی می ماند و هرگز از بین نمی رود. اگر احساس می کنید استعداد مالی شما هنوز به کار نیاز دارد، بهتر است هوش مالی خود را بهبود بخشید. با این پیشرفت می توانید مشکلات مالی را حل کنید و قوی تر از قبل شوید. افراد زیادی در جامعه هستند که تحصیلات عالی، پرتلاش، درستکار و دارای خصوصیات پسندیده زیادی هستند، اما دائماً با مشکلات مالی مواجه هستند و هیچ گاه در زندگی خود از نظر مالی راضی نیستند.

آنها مهارت های مالی خود را درک نمی کردند و از کودکی یاد گرفتند که مانند پدرشان زود از خواب بیدار شوند و به موقع سر کار حاضر شوند، پس از بازگشت به خانه کمی غذا بخورند و بخوابند. در واقع این افراد کارفرمایانشان را که تحصیلات کمی دارند ثروتمند می کنند در حالی که خودشان عقب مانده اند. اگر کمی به خود زحمت بدهند و از موفقیت مالی و تحصیلی خود استفاده کنند، می توانند برای خودشان کار کنند

یکی از مهمترین عوامل در تعیین هوش مالی، سطح هوش هیجانی است. اگر افراد نتوانند افکار و عادات بد خود را کنترل کنند، مطمئناً با مشکلات زیادی در خودکنترلی و مراقبت از خود مواجه خواهند شد. به عنوان مثال، کسانی که همیشه عادت دارند بیشتر از پول خود پول خرج کنند، بدهکارتر خواهند شد و یافتن راه درست برای حل این مشکل مهم است.