تزریق ژل روشی متداول برای از بین بردن نقصهای موجود در چهره و افزایش زیبایی ظاهری است. بهدلیل اینکه امروزه داشتن صورت لاغر، فرد را پیرتر از آنچه هست، نشان میدهد، بسیاری از افراد برای پرتر کردن گونه و دیگر اجزای صورت یا حتی بدنشان، متقاضی انجام این روش میشوند.

ژل مادهای است که به لایههای زیرین پوست تزریق میشود تا چینوچروکهای آن را از بین برده و به اندام حجم بیشتری بدهد. این ماده بهعنوان فیلر عمل میکند و سبب روشن‌تر شدن و استحکام پوست می‌شود.

انواع ژل‌های تزریقی کدامند؟

ژل‌هایی که برای تزریق به بدن استفاده می‌شوند، دو نوع هستند:

· ژل دائمی: این ژل‌ها مادام‌العمر در بدن باقی می‌مانند و عموما از دانه‌های پلی‌متیل‌‌متاکریلات ساخته می‌‌شوند. اگرچه این نوع فیلر مدت طولانی‌تری تاثیرات خود را نمایان می‌کند، اما خطر عفونت آن‌ بالاتر است.

· ژل موقت: اجزای سازنده ژل‌های موقت، موادی هستند که برای بدن قابل جذب بوده و به‌ مرور زمان از بین می‌روند. این مواد شامل کلاژن، هیالورونیک‌اسید، هیدروکسی‌آپاتیت‌کلسیم و پلی‌لاکتیک‌اسید می‌شوند که بدن بیشتر آن‌ها را به‌طور طبیعی می‌سازد. ژل موقت در کوتاه‌ترین زمان ممکن تاثیرات قابل‌مشاهده‌ای را در بدن ایجاد می‌کند و نیازی به تزریق چندباره نیست.

به‌دلیل اینکه تزریق ژل، در مقایسه با برخی عمل‌های جراحی خطر کمتری دارد، افراد بسیاری به آن، روی می‌آورند. از رایج‌ترین کاربردهای ژل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· اصلاح فرم بینی

· جوانسازی پوست

· پر کردن اسکار یا جای جوش

· ازبین بردن گودی زیرچشم

· افزایش حجم اجزای صورت مانند لب، گونه و چانه

· زاویه‌سازی فک

· افزایش حجم سینه، پا و باسن

برای اینکه ژل تزریق‌شده نتیجه موردنظر را ایجاد کند، بهتر است نکاتی را رعایت کنید:

· تا چند روز بعد از تزریق، در معرض نور آفتاب قرار نگیرید.

· از مصرف مواد مخدر و الکل در 7روز اول خودداری کنید.

· در چند روز اول روی صورت یا موضع تزریق فیلر ، نخوابید.

· برای عملکرد بهتر مواد ژل، روزانه 8لیوان آب بنوشید.

· به توصیه‌های پزشکتان عمل کنید و داروهای تجویزشده را به‌موقع مصرف کنید.

تزریق فیلر تنها مختص بانوان نیست و آقایان نیز می‌توانند از این روش برای افزایش زیبایی صورتشان استفاده کنند.

درحین انجام این روش، پزشک از داروهای بی‌حس‌کننده استفاده می‌کند تا بیمار کمترین دردی را درهنگام تزریق احساس نکند. به کمک ژل ضدکبودی و گذاشتن یخ روی موضع، می‌توان مانع از ایجاد کبودی در محل تزریق شد. ماساژدادن موضع نیز باعث پخش شدن مواد ژل و جلوگیری از تجمع آن‌ها در یک نقطه خواهد شد.

اگرچه تزریق ژل استاندارد در مراکز معتبر، روشی کم‌خطر محسوب می‌شود، اما افرادی که به انواع داروهای بی‌حسی یا ترکیبات فیلر حساسیت دارند، نباید از این روش استفاده کنند؛ همچنین ژل نباید در نقاطی تزریق شود که زخم یا عفونت دارند.

جمعبندی

تزریق ژل روشی مناسب و کمخطر برای از بین بردن ایرادات جزئی صورت و افزایش حجم اندامها است. براساس ترکیبات درون ژل، تاثیرات آن 18 ماه تا چند سال ماندگار خواهد بود. بهتر است برای انجام این عمل، به متخصصان زیبایی و مراکز معتبر مراجعه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. اگر تصمیم به انجام عمل هل زیبایی و یا ایجاد تغییرات مختلف در ظاهر خود گرفتید، وب سایت اسکین بیوتی کلینیک میتواند در انتخاب بهترین متخصصین پوست، مو و زیبایی به شما کمک کند.