اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق قهوه هستید و معمولا روز خود را با طعم خاصی از قهوه شروع می کنید و یا عادت دارید پس از پایان روز کاری قهوه بنوشید، بهتر است زودتر آن را امتحان کنید. باید برای خودت بنوشی در اسرع وقت. دستگاه قهوه ساز بخر اما ممکن است با دستگاه قهوه ساز و انواع مختلف آن آشنایی نداشته باشید. به همین منظور در این مقاله قصد داریم به سوالاتی مانند دستگاه قهوه ساز چیست، انواع قهوه سازها چیست و چه کاربردی دارند پاسخ دهیم؟

قهوه ساز چیست؟

همانطور که می دانید به طور کلی به دستگاهی که برای تهیه قهوه استفاده می شود قهوه ساز می گویند. و معمولاً از این اصطلاح برای قهوه سازهای برقی مناسب برای تهیه قهوه فیلتر یا قهوه فرانسوی استفاده می شود. برای تعمیر قهوه ساز بوش به خدمات پس از فروش بوش مراجعه نمایید.


قهوه درست میکنی

انواع قهوه سازها را می توان به پانزده دسته تقسیم کرد که هر کدام برای هدف خاصی استفاده می شوند. در ادامه این مدل ها را بررسی خواهیم کرد.

1. اسپرسو آماده کنید

اسپرسو ساز یکی از محبوب ترین قهوه سازهایی است که برای تهیه اسپرسو استفاده می شود. این دستگاه قادر به تهیه قهوه اسپرسو با کیفیت بالا با فشار بالا، آب داغ و بخار می باشد.

دستگاه های اسپرسو معمولا دارای پمپ آب، دیگ بخار برای تولید بخار و آب گرم، ظرف قهوه قابل جدا شدن و نوارهای کنترلی هستند که به کاربر اجازه می دهد تنظیمات دلخواه مانند حجم قهوه، دمای آب و فشار بخار را تنظیم کند. دستگاه اسپرسوساز در محیط های خانگی و تجاری و همچنین در صنعت قهوه کاربرد دارد و برای تهیه انواع قهوه اسپرسو مانند اسپرسو دوبل، لاته، کاپوچینو و موکا استفاده می شود.

2. موکاپات

موکاپوت یا کتری موکا یک قهوه ساز اسپرسو قابل حمل و گازسوز با اندازه جمع و جور است. وقتی به سفر می روید یا به دل طبیعت می روید می توانید از موکاپوت در اجاق گاز مسافرتی استفاده کنید. مهمتر از همه، در مقایسه با دستگاه های اسپرسوساز بسیار ارزان است. به همین دلیل، برای قهوه‌نوشانی که توانایی خرید دستگاه‌های چند میلیون دلاری را ندارند، به شدت توصیه می‌شود.

3. یوروپرس

نوع دیگر قهوه ساز دستی Aeropress است، این دستگاه یک اختراع نسبتا جدید است که در سال 2005 توسط Ellen Adler مخترع آمریکایی ساخته شده است. یک دستگاه قهوه ساز مانند این از سه قسمت اصلی تشکیل شده است، یک محفظه دم مانند یک استوانه، یک پیستون با مهر و موم لاستیکی که در محفظه دم کردن قفل می شود، و یک درپوش فیلتر که در طرف دیگر محفظه دم کردن قهوه قرار می گیرد. اما برای تهیه قهوه با این دستگاه باید پلانجر را به محفظه دم وصل کنید.

4. قهوه ساز قطره ای برقی

قهوه ساز برقی یکی از رایج ترین قهوه سازهای اتوماتیک است که معمولاً در خانه هر قهوه ساز می توانید پیدا کنید. بیشتر اوقات، قهوه سازهای برقی معمولی به معنای انواع قطره ای یا فیلتری هستند که گران تر از دستگاه های اسپرسوساز هستند. کار با این قهوه ساز اصلا پیچیده نیست و هیچ مشکلی برای کاربر ایجاد نمی کند. قهوه سازهای قطره ای ابتدا آب مخزن آب را با المنت گرم کننده گرم می کنند و آن را از طریق لوله ای به محل نگهداری تفاله قهوه در بالا می فرستند.

5. قهوه ساز کپسولی

دستگاه های قهوه ساز کپسولی بهترین انتخاب برای عاشقان تنبل قهوه است. قهوه سازهای کپسولی همانطور که از نامشان پیداست با کپسول های از پیش ساخته شده کار می کنند. یک کپسول پر از پودر قهوه مانند یک چای کیسه ای است. یکی از برندهای معروف این نوع قهوه، نسپرسو است که در ایران نیز از برندهای معروف است.

من. کامکس

کامکس نوعی قهوه دستی است که توسط مخترع آلمانی پیتر شلمبام ساخته شده است. قهوه سازهای Comex شیشه ای و تقریباً ساعت شنی هستند. برای استفاده از این قهوه، کاغذ صافی را در گردن قیفی شکل ظرف قرار دهید و آن را با قهوه پر کنید.

7. فرنچ پرس

فرنچ پرس ها قهوه سازهای کم مصرف، ساده اما زیبا هستند که نیازی به هزینه گزافی ندارند. این قهوه یکی از انواع قهوه دست ساز را درست می کند.